Veelgestelde vragen

Aanmelden/inloggen

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe vraag ik een nieuw wachtwoord aan?
    Ga naar het inlogscherm. Hier kun je klikken op ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt vervolgens een email met een link om je wachtwoord te resetten.
  • Ik heb een activatiemail ontvangen, hoe lang is de link in deze e-mail geldig?
    De link in de e-mail is 7 dagen geldig. Als de link verlopen is kun je op het inlogscherm via ‘wachtwoord vergeten’ een nieuwe link opvragen.
  • Ik wil mijn telefoonnummer/e-mailadres wijzigen. Hoe doe ik dat?
    Jouw telefoonnummer kun je zelf aanpassen in je profiel onder het kopje ‘over mij’. Heb je een ander e-mailadres? Neem dan contact op met je coach.
  • Ik heb geen e-mail met link om in te loggen ontvangen, wat nu?
    Controleer je spam/ongewenste e-mail. Toch niet ontvangen? Neem dan contact op met je coach.
  • De ontvangen link om in te loggen doet het niet (meer), wat nu?
    Als de link is verlopen kun je op het inlogscherm via ‘wachtwoord vergeten’ een nieuwe link opvragen. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met je coach.

 

Profiel/ePortfolio/Skillpas

Via je profiel laat je zien wie je bent, waar je goed in bent en wat je wilt. Bijvoorbeeld meer informatie over jouw opleiding, werkervaring en talenten. Dit kunt je gebruiken bij het solliciteren.

  • Hoe lang duurt het om een profiel aan te maken?
    Gemiddeld duurt het invullen van een basisprofiel 15 minuten. Daarna kun je je profiel zo uitgebreid maken als je zelf wilt.
  • Wie kan mijn profiel bekijken?
    Je maakt een eigen profiel aan, in de beveiligde omgeving, waarmee je jezelf goed aan werkgevers kunt presenteren. Dit zijn werkgevers uit ons netwerk. Je bent dus niet vindbaar via zoekmachines zoals Google etc.
  • Ik wil mijn cv uploaden, waar doe ik dat?
    Dit doe je in je profiel onder het kopje mijn bestanden.
  • Hoe kan ik mijn profiel gebruiken om te solliciteren?
    Zet het schuifje bovenaan jouw profiel op 'Profiel vindbaar'. Je kunt je profiel dan delen als link of pdf-bestand. Jij bepaalt zelf welke onderdelen uit jouw profiel zichtbaar zijn door de schuifjes in jouw profiel op 'Zichtbaar' te zetten.

 

Begeleidingsdocumenten

Via begeleidingsdocumenten kun je documenten delen met je Coach. Upload een document door op het pennetje te klikken en een document toe te voegen.

 

Vacatures/baan vinden

  • Naar welke vacatures kan ik zoeken?
    De vacaturezoeker maakt het mogelijk om op het internet gepubliceerde vacatures te zoeken die gepubliceerd worden op een groot aantal vacaturebanken. Hierdoor heb je toegang tot diverse vacatures die op verschillende sites in Nederland actief zijn.
  • Wat is het verschil tussen landelijke vacatures en netwerkvacatures?
    Onder landelijke vacatures vind je alle vacatures die op internet staan. Onder netwerk vacatures vind je de vacatures waarbij de werkgever heeft aangegeven graag mensen uit ons netwerk te willen spreken voor hun vacatures.
  • Ik wil een vacature zoekopdracht maken, zodat ik e-mail ontvang met de nieuwste vacatures. Hoe doe ik dat?
    • Vul één of meerdere gewenste filters in en/of vul je gewenste zoektermen in (in de zoekvelden)
    • Klik op “Zoek”
    • Nadat de zoekresultaten zijn verschenen, klik je op de ‘save’ button (met diskette icoontje).
    • Er opent zich een zgn. ‘pop-up’ venster waarin je de zoekopdracht een naam kunt geven, kunt aangeven of je vacatures die behoren bij de zoekopdracht per mail wilt ontvangen en je kunt aangeven hoe vaak je een mail wilt ontvangen
    • Je ontvangt voortaan automatisch de gewenste vacatures per mail
    • Je kunt de zoekopdracht terugvinden en eventueel aanpassen via het kopje ‘Mijn zoekopdrachten’
    • Ik heb een baan gevonden. Wat gebeurt er met mijn gegevens?
      Zet je profiel op ‘onvindbaar’ zodat werkgevers geen contact met je opnemen.

 

Persoonsgegevens

  • Ik wil hier geen gebruik meer van maken. Wat doe ik nu?
    Voor vragen omtrent inzage en wijzigingen in (of verwijdering van) je persoonsgegevens kun je contact met ons opnemen.